Mulen söndag och tiden kryper fram i slow motion

Blev klar med morgonarbetet alldeles för fort och nu vet jag inte vad jag ska göra ör att få tiden att gå. Slutar klockan 16:30 idag och det känns som en evighet dit.

Har precis satt på potatisen och satt in en söndagsstek på värmning i ugnen. Damerna här vill äta sin lunch redan 11:30 hur man nu kan vara hungrig så dags. Så nu är det gjort. här är stiltje!

På skogstv:n kan man nu välja mellan OS, ingenting eller Gudstjänst från Nyhemsveckan. Ett gäng hysteriska pingstvänner. Själkvklart ska alla få vara hur religösa dom vill. Jag som pastorsdotter vet mycket väl vad det innebär med mötesveckor och annat, men jag får krupp ibland! Jag orkar inte höra alla hyllningar och predikningar.
Varfrö måste alla frikyrkopastorer låta så överpedagogiska och lyriska?

Nästa "roliga" sak idag är någon fånig film som heter "Election" 14:50 på 4:an, men det får i alla fall tiden att gå. Tror Reese Witherspoon och Matthew Broderick har huvudrollerna. Hon är iofs en duktigt skådespelare men stroyn verkade inte så värst bra. Jaja, dagens höjdpunkt!

Kanske ska unna mig lite ostkaka sen. Det är nämligen dagens efterrätt. Det är ju söndag. igår var jag riktigt duktig och åt inget onödigt förutom en liten pepparkaka. Det tycker jag är ganska bra gjort med tanke på allt man bakar och severar. Detta ställe lever på kakor, pajer och tårtor. Alltid finns det nåt i skåpen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0