sleep walking och andra sysslor

Imorse var jag så himla trött. Fast jag hade sovit gott på natten. Jag drog mig för att kliva upp och till slut masade jag mig upp en kvart innan jag måste gå till jobbet.

Väl på jobbet säger "natten" (nattpersonalen) att en tjej är hemma för vård av sjukt barn. jaha...ringa och styra upp med vikarier igen... sen ringer  tjejen som ska jobba kväll och är sjuk med feber och allt möjligt, Ringa samordningen igen, inte kul!

Jag går liksom i dvala och glömmer saker som jag annars gör på rutin. Kanske skulle flytta in i ett ledigt rum här på boendet? Ibland undrar man! Det borde finnas försäkringar för såna som oss som jobbar med älder, diverse krämpor och demens. Man blir ju som man umgås så var man inte knäpp innan så bli man!


Ikväll ska vi ha gäster och grilla. Om nu inte regnet står som spön i backen för då får det bli nån annan mat. Så idag ska jag absolut inte äta något onyttigt eller nåt jag inte får äta så att jag kan njuta av en god middag ikväll.
Jag har precis börjat äta kött igen efter 3 år som vegetarian. Det känns som att en ny värld har öppnat sig. vem kunde tro att skinka på macka var så gott?! hur som helst så har jag och min sambo och lillebror kört "Cambridgekuren" ett tag. jag har inte gått ner så mycket, men har svårt att låta bli godsaker och bröd. snart är kuren slut och jag är bara lite smalare.
men jag har inte gett upp än. Snarare är jag mer taggad än nånsin att äta nyttigt och träna några gånger i veckan. Ska bara komma ner till Malmö först!

Dessutom gott folk, har jag kommit på vad jag ska bli när jag blir stor. men det tar jag en annan gång!
i det stora hela så är jag ganska nöjd just nu. Skön känsla!


Kommentarer
Postat av: Thilde

Hej! Kul att du skaffat blogg igen, det ar ju lite broendeframkallande :P Ska blir kul att lasa om hur du har det bland alla skorrande r :P



Jag har det bra i Frankriket och bade vill hem och inte. Har fatt sana schyssta vanner har sa man vill vara har for alltid!



men.. allt roliga har sitt slut och jag kommer hem till hudik pa sondagkvall efter tva dagar i Paris!



KRAM

2008-08-06 @ 12:32:52
URL: http://edliht.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0