Bad hairyear?

Nu är jag inne i en period då jag är är så trött på mitt fula världelösa hår igen. Färgen har blivit tråkig och lite råttfärgad utväxt tittar fram. Vad ska vi hitta på nu? Jag vill klippa en rolig frisyr som man kan styla lite och kanske färga lite slingor och olika färger, men nej. Dock har detta tråkiga sparande och vara rädd om ett syfte.

Jag är världens sämsta på att vara rädd om håret och det är ett under att jag inte på egen hand har klippt lugg i ren tristess. Just nu har den där tråkiga längden som varken är kort eller lång och självfallet börjar bli störigt. Antingen platta eller göra lockigt med mousse och fön. Båda alternativen sliter ju på håret men bara naturligt går inte

På jobbet sätter jag bara upp håret med tofs eller klämma eftersom det inte funkar med utsläppt.. Då spelar det ju inte så stor roll men om man villvara lite finare en kväll så går det ju inte heller. Vad ska jag göra?

Målet är att få så långt och friskt hår som möjligt tills sommaren/hösten 2010. Allt för att jag ska ha möjligheter att göra i princip vad som helst just då på en speciell tillställning. Men tusan vad tråkigt det är att vänta!

Ända sedan jag klippte bort ca 30 cm förra hösten har jag bara väntat på att det ska växa! Tyvärr har jag inte sånt där ogräshår som växer så det knakar. Nej, här går det väl med den ynka farten av 0,5 cm i månaden! Dumma hår!

Någon som har några tips om vad jag ska göra med kalufsen?!

Kommentarer
Postat av: Johanna Kannersund

Vet vad du menar med Bad Hairday =)

Så känner jag också - oftast. Sällan man är helt nöjd med håret.



Men till den där speciella tillställningen kan du ju faktiskt fixa löshår eller extensions om du inte orkar att spara menar jag =)

Du har ju så tjockt hår av dig själv att det är ganska lätt att fylla ut frisyren med lite extra...

2009-01-04 @ 14:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0