Kissig katt bortskänkes!

Jag fick ett argt sms på vägen hem från jobbet. Kristian hade köpt en ny jacka idag och lämna utan uppsikt i ca 10 minuter. vad händer? Jo, såklart så är Tuva där och kissar på den! Stackars Kristian fick lägga den i blöt i badkaret och bad mig skölja ur den när jag kom hem för han var så arg på katten att han gick till en kompis.

Jag försökte skölja ur den men en dyblöt vinterjacka med foder och allt är inte direkt fjäderlätt. Som tur är var en maskin i tvättstuga ledig så jag smög ner och tvättade den. Nu är den tvättad och centrifugerad och hänger på tork i badrummet. Just som jag tänkte att det var konstigt att katten bara kissar på Kristians grejer såg jag problem nummer två.

Igår städade förrådet och tog ut en kartong märkt "krukor och keramik" för att göra plats åt annat där inne. Kartongen blev stående i hallen och jag hade tänkt bära upp den på vinden utan att öppna den eftersom jag inte behöver dom krukorna nu. Tydligen tyckte Tuva att jag var en latmask som inte packat upp kartongen så hon kissade i den. Väldigt effektivt för jag packade upp den direkt och kastade allt kissigt tidningspapper och hela kartongen.


Nästa gång skulle jag uppskatta om hon bestämt men vänligt sa: "nu matte är du så god och packar upp den sista flyttkartongen" istället för att kissa på sakerna!

Om Tuva inte var så uschla söt och gosig och snäll annars så skulle jag ge bort henne. Men hon blir kvar och ska till och med få en julklapp.

Kommentarer
Postat av: Malin

Men vilka fasoner! Våra härliga cats har också massa dumt för sig. Kissar i det pyttelilla hålet i torkskåpet till exempel, så vi får vara noga med att stänga!



Imorgon ska jag komma ihåg sj prio-kortet när jag åker till stan. Och så ska jag köpa mig tågbiljetter till Malmö :)

2008-12-18 @ 23:34:51
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0