Bekännelser...

Det snöar! det var inte det jag skulle bekänna det kan ju alla se.

För första gången sedan jag var lite så längtar till julen. Det ska bli mysigt att pynta lite med adventsstjärnor och julgardiner. Även gardinerna och advenststjärnorna i vårat fall är svart och vita.

Mamma, vet du... jag saknar faktiskt tomtarna hemma. Men om jag köper en liten tomte till lägenheten så får kristian spader och kastar ut allr julpynt.

Jag sa på skämt här om dagen " ska vi ha en liten julgran?" jag fick blicken och så diskuterade vi inte det mer.
de senaste åren har jag tyckt att julen är en överskattad och stressig tid, men nu har hatat lagts sig och jag pynta igen.


Ett år satta Mamma in änglar och tomtar och jag kastade ut dem ur mitt rum. när jag inte var hemma smög Mamma dit dem igen, men jag närkte det såklart  kastade surt ut dem igen. Sen dess har jag sluppit julpynta och detär väl 8 år sedan eller nåt. Nu är jag som Mamma och smyger in lite pynt och ljus här och var.

Ni skulle se kristians min förra året när jag hängde silvriga julkulor i dörrkarmen, men jag fick hållas. Det är nog det som kallas kärlek. Att jag (som betalar för krafset) får pynta och inreda lite som jag vill och han håller god min. Han är borta så mycket så han har nog inte hjärta att klaga på inredningen. Annars har vi lika smak bortsett från mitt intresse att byta gardiner och flytta runt inredningen=)

Kommentarer
Postat av: Malin

Lite pynt vill man ju faktiskt ha. Men jag håller med, inte massa äckliga tomtar överallt. Adventsstjärna och lite extra ljus så är jag nöjd. Och möjligen andra gardiner om jag orkar. Men inte före första advent!

2008-11-21 @ 14:54:51
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Såg precis din kommentar, så du får väl en extra här då ;) Min säng är lite halvskruttig, benen sitter inte jättebra och så. Inget som vi prioriterar jättehögt just nu, men så småningom vore det skönt med en ny och större säng.

2008-11-21 @ 14:58:46
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0