Konstig men inte läskig.

Tänkte berätta om nattens dröm.

Jag drömde att jag och Kristian skulle åka på solsemester till någon ö. När vi kom dit var det massa folk där vi kände och ganska många av dem går på hans skola. Jag lånade en killes kamera och fotade under vattnet utan undervattenhus. Det gick hur bra som helst och kameran höll. Jag fotade stora fina sköldpaddor som kröp på botten i det turkosa havet.

Plötsligt kändes det som att massa sjögrän slingrade sig runt mina ben och vattnet blev alldelse mörkt så man kunde inte se något under ytan. Jag simmade mot land för att bli av med äcklet runt benen och då snärtade det till nästan som en stöt! Det gjorde riktigt ont och när jag kom upp ur vattnet så jag att jag var alldeles röd om benen med vita märken. Ungefär som om jag var brännskadad.

Senare på kvällen när jag skulle duscha så förändrades märkena på benen. Hela båda smalbenen blev blå. Sen ploppade det upp olika mönster och figurer i brunt och rött. Sist kom svarta och rosa rosor. Jag skrubbade allt jag kunde men det gick inte bort, det var som en tatuering.

Jag fick alltså tillbriga kvällen på dansgolvet med blommiga smurfben. men det gjorde inte ont längre i allafall.



När jag vaknade var jag nästan tvungen att titta på benen för drömmen var så verklig, Jag brukar drömma knäppa grejer, men oftast är det läskigt också. Nu var det mest skumt att drömma konstigheter som inte var otäcka.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, coolt med smurfben!

2008-11-28 @ 16:17:59
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0