Märklig prick!

När jag hade bestämt mig för att gå hem utan telefon såg jag plötsligt en butik jag inte sett förut som säljer sybehör och symaskiner mmm. Jag är tydligen inne i en skaparperiod och drog mig ditåt.

Tanken var att köpa ett måttband, för det har jag faktiskt saknat länge nu! Hittils har mina gardiner måttats ut med hjälp av en klumpig tumstock=)

När jag kom in i butike satt två gubbar bakom disken och åt. En dam stod framför disken och frågade; har ni tid eller?
 Observera att gubbarna pratade norska och såg ut att behöv besöka närmsta dusch!

Gubben: nja, jag vet inte....det beror på.
Damen: jamen, har ni tid att hjälpa mig?
Gubben: ja, okej då.


Ojdå, tänkte jag. Efter att ha jobbat i butik själv bleb jag lite stött av hans bemötande av kunden. Tänkte nästan skita i måttbandet bara för att han inte var trevlig alls. Sen drogs mina ögon mot garnerna och fastnade på ett petrol/turkost garn. Aha! Det där är ju min blivande halsduk, tänkte jag.

Sagt och gjort valde jag ut ett svart, ett mörklila och ett petrolnystan, tog måttbandet och gick till kassan.
Nu har var gubben lite med alert och pillade lite på garnerna.

Gubben: ehh, ska du inte ha ett till?
Jag: va, nej det  räcker så. Eller är det nåt erbjudande om man tar flera?
Gubben: Jo, du får 5 för 100kr.
Jag: okej, men då tittar jag igen. (samtidigt som jag tänkte "Han sa 5 för 100kr, men 3+ 1 är väl ändå 4?")


Jag gick tillbaka till garnerna och såg en skylt där det stod 5 garnnystan à 50g 100kr!
Jag skulle precis välja fler nystan när jag såg att dem jag hade tagit var 100g. Ärlig som jag är gick jag tillbaka till gubben i kassan och berättade var jag läst på skylten.

Gubben: Nej, dom här är 5 för 100. Dom små är 10 för 100.
Jag: (något trött) okej, men jag nöjer mig med dom här.
Gubbem: jaja...du får allt för 100. Det spelar ingen roll. Vem bryr sig? Inte jag i alla fall.
Jag: jaha, tack... 

Sedan drog han ut kvittot och la i påsen innan jag hade betalat. Jag räckte fram VISA-kortet och han sa bara; jaha, du betalar så. Okej, då ska vi se....

Jag gick därifrån med ett gratis måttband och 3 jättefina garner.

Nu ska jag nog pyssla nåt kreativt=)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Tack snälla för ditt råd!

Du har nog rätt! Jag måste försöka övertyga dom om att det är just blommor som jag vill jobba med.. Hhmm, några förslag på hur jag kan få in det?

Tycker att de är så himla svårt med ansökningar och liknande.



Pratade med komunnen (som betalar utbildningen) och dom sa att det är nästan bara "Nej" till dom som söker den här utbildningen eftersom dom inte har så mycket pengar. :( Men att just motiveringen är viktig.

2008-11-23 @ 18:50:32
URL: http://josefinengstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack igen!

Känner igen dig också..?

2008-11-23 @ 19:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0