Nästan påkörd!

Påväg till Mobilia för att hämta ut mitt paket på posten så blev jag nästan påkörd på ett övergångställe!

Det är en ganska stor väg utan trafikljus så bilarna ska egentligen stanna för fotgängare. Hur som helst så hade jag gått över vägen där bilarna kommer från vänster och stannade på mitten (det finns en plats att stanna på om bilarna inte stannar). Sen stannade bilarna på andra sidan vägen för 3 andra som gick före mig. Jag började också gå men när jag var i mitten av gatan mellan de två filerna så kör plötsligt en stor taxibil iväg!

Jag stod typ en halv meter ifrån den och skulle gå förbi när den bara drar iväg! Jag blev livrädd och såklart helt nerstänkt eftersom det regnar idag! Ledsen, blöt och skrämd gick jag vidare till posten.

Jag hämtade mitt paket och gick hem igen. Jag ska nämligen akta mig för att köpa saker. Jag räknade lite på ekonomin på förmiddagen och blev lite mörkrädd. Det blir inte så dyra julklappar i år(=

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0