Ny bil!

Pratade med Mamma idag och hon berättade att de äntligen har köpt en ny bil! Nu åker skruttvolvon till skroten
När avgasröret inte sitter kvar ens med diverse lagningar så är det liksom dags.

Det här med att volvo är en bra och pålitlig bil håller jag inte alls med om. Denna skruttbil har orsakat många bråk  och skulle kunna leda till våldsam karateövning på dess baklucka. ÄNTLIGEN slipper vi skiten. Ingen sorg här inte, bort med den bara.

Välkommen nya bilen! Hos oss är du bland vänner.

"Hos oss är du bland vänner" säger Gustav Svensson i gamla avsnitt av "Svensson Svensson" när han har köpt ny bil. Till familjens förtret har han köpt en bajsbrun gammal volvo som dessutom är en gammal postbil och därmed högerstyrd. Att grabbarna bogserade hem bilen åt honom tyckte han bara var sjyst tills han inser varför. Bilen rullar inte en meter!

Jag ser framemot att provåka/köra nya bilen. Det finns en parkering i Karlskoga där jag har sladdat med gamla volvon förut och nu kanske jag kan lura med Pappa och sladda lite med nya bilen=)

Kommentarer
Postat av: Malin

Yeah, roligt! Är den helt ny eller har de köpt en bättre begagnad? :)

2008-11-29 @ 18:48:22
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Den är begagnad. Men det är från 2002 å det tycker jag är bra!

2008-11-29 @ 19:36:40
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0