Söndag igen....

Igår var det söndag.  På söndagar är det meningen att man ska ligga i sängen tills man vaknar och sen ska man bara slappa och göra roliga saker hela dagen. Nu funkar det dessvärre inte så.

Åt mysfrukost framför tv:n med Kristian och sen åkte jag till jobbet. Det var fint väder när jag klev på bussen, men det var det inte när jag klev av den! Shit vad det regnade och haglade! Det tar 5 minuter att gå från bussen till jobbet och på den lilla sträckan blev jag helt dyngsur! Fick hänga upp kläderna på tork.

okej, jag visste innan att det skulle vara jag och en tjej som jobbar som pol i alla husen som skulle jobba ihop på kvällen. Jag var nervös för jag har aldrig jobbat med henne själv. men sen tänkte jag att det nog skulle gå bra eftersom hon har varit i vårat hus när hon är pol.

MEN, när jag kom till jobbet fick jag höra att den här tjejen skulle vara i ett annat hus för nån där blivit sjuk.  Jag skulle jobba med en tant som aldrig varit där en kväll. Jaha, bara att bita ihop och anstränga hjärncellerna till max.

Helt plötsligt hade jag för  första gången allt ansvar själv för 12 boende och en ovan personal. Hej och hå. Jag var nästan svettig när passet var slut. Det gick bra, men ledordet för kvällen var väl "göra om och göra rätt"

Det är ganska konstigt att jag får beröm och sägs vara duktig på det jag gör fast jag inte alla trivs med det.
Jag ska bara ge insulin med en sköterska en gång till, sen har jag insulindelegering också=)
Har lärt mig att ta "stick-i-fingret" och ge insulinspruta. Heja mig som är så nålrädd!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad duktig du är, jag skulle nog inte våga ge sprutor.. läskigt. De tycker nog att du är duktig för att du kan ta människor, det märks nog om man är en sådan person även om man inte trivs med jobbet!

2008-11-17 @ 13:11:08
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: Maria

ja, det ärskönt att få beröm och bekräftelse när man egentligen vill ta närmsta stekpanna och drämma i huvudet på vissa somliga. Som tur är kan jag faktiskt behärksa mig!



Snacka om att tålamodet växer.

2008-11-17 @ 13:21:29
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0