Det regnar i Småland.

Nu har jag ätit frukost och duschat så nu käner jag mig som männisak igen.

Jag har tagit  med mig kameran och tänkte fota höstträdgården och lite annat. men just nu är det pissväder så det får nog vänta.

Det tog inte många sekunder för Tuva att aklimatisera sig här hemma. Hon spenderade ju trots allt hela sommaren i huset och på tomten. jag är riktigt imponerad av tågresan med henne i bur. Först satt att en trevlig kvinna med hund bredvid och morrade och fräste Tuva i sin bur. Sen klev hunden med tillhörande matte av i Häddleholm och sedan låg Tuva lung och fin i buren. Hon somnade till och med.

Värre var det att åka bil sen när mamma och syster hämtade oss i Kalmar. Självklart var tåget 20 minuter försenat men det är väl kanske Sj:s grej att inte hålla tiderna. Vem vet?

Nu ska jag spela piano och sjunga med systeryster. PÅ  ETT RIKTIGT PIANO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0