Jag och Halsen är inte vänner.

BLÄÄÄ!

Fy tusan vad jag hata förkylningar! Nu har jag så ont i halsen så att det kliar och gör ont i öronen också. Ni vet hur jag menar! Igår var jag ju till apoteket och inhandlade ont-i-halsen-prylar, men nu måste jag utfärda en varning!


Ät aldrig mucoangin! Tydligen är jag 1 av 100 som får biverkningen "tungar domnar". Så himla äckligt och läskigt. Kändes som när man har fått bedövningsspruta hos tandläkarn. Jag spottade ut resten av sugtabletten när jag kände att det började bli svårt att svälja mitt eget saliv! Men hallå! Vad är det för knark som bedövar halva munnen?!

Hur som helst fortsatte jag min egan anti-förkylningskur med honungsmjölk och tv. Tänkte lägga mig tidigt men det tyckte inte katten var en kul grej. Hon for runt i hela lägenheten och busade med allt hon kom åt. Även mina fötter. En avsats från min mage och in i garderoben. Tillbaka för att byta i mina fötter och irritera mig så mycket hon kunde.

Alltså somnade jag runt 1-snåret och vaknade till hela natten. Om det inte var katten som väckte mig så var det bristen på andningsvägar eller ont i halsen.


Dumma pissförkylning! Mitt huvud är en snorbomb!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker faktiskt att mucoangin funkar rätt bra, särskilt om man har pissont i halsen och knappt kan svälja. Tanken är väl att de ska ha en bedövande effekt, för mig blir det lättare att svälja när jag har ätit en sån.. Man får flytta runt den på tungan lite så den bara bedövar lite överallt ;P

2008-10-19 @ 18:00:03
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0