Klappat och katt!

Nu äntligen har jag försäkrat våran lilla kisse. Det var ganska krångligt, men nu är det gjort.

Pasad på att kika på listan över de vanligaste kattnamnen på bondkatter. Bara tråkiga namn som just dom flesta random katter heter.

Det roligaste med att vår katt heter Tuva är att många säger; "jaha, det heter min dotter" eller "jaha, det heter min syster".
Men jag tyckte det var ett fint namn så jag gav det till katten. Hon lyssnar till "Tuva" fast det inte innehåler S. Alla säger ju att katter ska heta nåt på S för att dom ska fatta att det är dom man pratar med.

Tuva måste helt enkelt vara lite smartare och bättre än alla andra små katter. I alla fall så är hon den mest sociala katt jag nånsin träffat. Min lilla kelgris!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där med s i kattnamn vet jag inte om det stämmer. Pantera är mycket bättre på att lyssna än vad Zässi är.



Hoppas du frisknar till snart!

2008-10-20 @ 16:42:03
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0