Söndag= hemresa

Det ska bli skönt att komma hem till sitt eget igen, men samtidigt tycke jag om att vara hemma. Man har nästan alltid människor runt omkring sig och djuren låter lite i bakgrunden. På nåt sätt är det liksom lugnare fast livligare här hemma hos Mamma och Pappa.

Tur att jag tar med mig Tuva hem för det har kännts så konstigt hemma i lägenheten utan henne.  Vad knäppt det blir för jag säger hemma om både huset i Fårbo och om vår lägenhet. Hemma är liksom där jag bor (mitt eget hem) och hemma är där familjen bor. 

Jag har packat ner det mesta förutom kattgrejerna, sen skjutsar Pappa mig till Kalmar där jag tar tåget. Så dumt SJ har gjort med biljetterna. Det står att jag ska byta tåg i Alvesta och så var det inte förut, men jag frågade om det var samma tåg eller om det var ett annat. Det var samma tåg  som bara pausade i Alvesta så jag skulle sitta kvar.

Grejen är att mellan Köpenhamn och Alvesta är det öresundstågen och sen byter dom personal och så är det SJ som kör vidare till Kalmar. tur att jag inte klev av tåget då. Jag fick till och med ut 2 biljetter. en mellan malmö-alvesta och en mellan alvesta-kalmar. klart man tror att det är olika tåg när tågen dessutom heter olika enligt biljetten. Det var fler resenärer som var lite förvirrade, men det var ju skönt att sitta kvar på samma tåg och slippa springa runt och byta.

ha en bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0