Spöket i kärringgrillen/ dödlig aerobics

Har nyss gett järnet på ett aerobicspass och tog en omväg via solariet på vägen hem. Kände liksom att så här blek är det nog tillåtet att vara. För ovanlighetens skull följde jag råden för min hudtyp och solade bara 12 minuter istället för typ 30. Jag är alltså inte nån tomat utan det syns knappt.

Men dom hade precis bytt rör i solariet så jag vågade inte kräma på för mycket. hellre sol många korta gånger än dra på sig malingt melanom i förtid. Som soldyrkare lär jag väl få det förr eller senare.


Btw, vissa deltagare på aerobicspasset borde hanen egen hage att "dansa" i. Man ställer sig bredvid denna person med fara för sitt eget liv. Det ingår faktiskt sparkar och kickar i koreografin och denna människa har ingen kontroll över sin kropp och kan liksom inte "hålla sig till sin plats".

När man är ca 45 stycken som tränar aerobics kan man liksom inte tänbka att man är själv och har hela salen att röra sig på.  Alla andra står skittrångt för man vågar inte stå nära i risk att få en sko i huvet.  I början trodde jag att det bara var jag som störde mig, men idag hamnade jag bredvid denna person och fick sedan medlidande blickar av andra efter en stund.

Tänk dig själv att du försöker göra alla rörelser och danssteg rätt, samtidigt som du måste akta dig för skor i huvet och flygande armar i sidan. Det borde ha varit en utmaning i fångarna på fortet!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, sånt är livsfarligt! Som den obligatoriska "jag-gör-allt-åt-motsatt-håll"-människan på alla aerobicspass.

2009-02-10 @ 21:09:32
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: Maria

JO, hon är den människan också! 2 in 1 liksom!

2009-02-10 @ 21:21:58
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0