alla tänder är kvar.

570kr fattigare är jag även ett års tandsten fattigare. Tandhygienisten var jättetrevlig och dukitg och det gjorde inte alls ont. Nu ska jag teckan ett friskvårdskontrakt på 3 år. Han tyckte att jag hade fina tänder och var imponerad av att jag inte har en enda lagning och inga nya hål heller.

Jag blir kallad om 1 ½ år igen och jag önskade att få komma till samma kille och det får jag! Han är den första som ite sliter ut halva munnen för att ta bort tandsten.

Jag får alltid så dåligt samvete för att jag har tandsten, men han förklarade att nästan alla har det och att det är nästan omöjligt att inte ha bakom framtänderna i nederkäken för där sitter nåt som heter salviutgång eller vad det var. Då kändes det lite bättre när han sa att det var omöjligt.

Det är ju lite svårt att borsta när det sitter metalltrådar ivägen. jag har haft tandställning och kvar är trådar som ska hålla tänderna på plats. dom känns inte men är ivägen när man borstar tänderna. jaja, det är bara att vara ännu noggrannare.
Jag vill inte ha tandprotes när jag blir gammal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0