Basgympa my ass!

Igår kväll masade jag mig iväg till friskis ganska motvilligt. Det svåra är ju att ta sig dit, sen är det ju bara det lättakvar. passet.

På tisdagar brukar jag gå på aerobics men det passet har inte börjat igen efter juluppehållet så jag tänkte testa basgympa.
Sagt och gjort. Det var jag och 9 andra hurtbullar som tänkte ge gärnet, men tydligen var inte ledaren så pepp.
En medelålders kvinna med alldeles för tajta träningskläder à la friskis.

För det första hördes inte vad hon sa genom headsetet för det var för låg volym och sen hade hon jättelåg volym på den dessutom dåliga musiken. Radio hade varit bättre!

Jag är en sån som gillar hög musik med fart och mycket puls och helst en hurtig ledare som peppar en. Gärna så att man tar i det där sista man inte tror man orkar för att ledare är så jobbig och vältränad. jag går liksom på ilska då och sen är man så nöjd att man klarade det.

Igår lät det:

 "kan ni inte komma in lite i mitten, det är så härligt när ni är nära."

  "nu ska vi stretcha...?eh, vi struntar i den vi gör nån annan"

"jag har visst tagit för långt jullov, det blir bättre nästa gång."


Största delen av passet gick ut på att göra hopsasteg i en cirkel i alldeles för långsamt tempo. vi gjorde även jogga på stället och annat trams. usch, jag är så besviken!

jag som kämpade med att gå dit och så var det liksom gympa för 95+. stretchen kändes helt onödig och jag var knappt varm. försökte göra extra svårt på styrkeövningar, men det var en kort stund så det gav inget heller.

Dessutom hade hon nog inget system för hur många gånger man gör en övning. tex kan man ju ha 4 ggr med höger ben och sen  4 ggr med vänster. men nej, typ 5 gånger med höger och sen 3 ggr med vänster.

Bäst var när hon glömde bort att byta ben helt och låten tog slut. "oj, nu hann vi inte med höger". "eh...vi kan göra såhär istället."

Blää! aldrig mer baspass. gissar på att kanske 2 av oss 10 som var där kommer tillbaka. alla såg lite besvikna ut och ingen flåsade ens. Om man ska se det positivt så hade jag ju bättre kondis än vad som krävdes för ett baspass, om man nu ska var glad över nåt. jag gjorde ändå fler situps än om jag hade stannat hemma.

Aerobics på torsdag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som ett riktigt välbehövligt och svettigt pass.. :P

2009-01-14 @ 22:37:06
URL: http://www.metrobloggen.se/mariasvensson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0