Fynd!

Igår när jag åkte hem från jobbet var jag helt slut. Det var en ganska bra dag på det stora hela, men jag var ändå helt slut för att jag var beredd hela dagen på att stormen skulle bryta ut. Att hela tiden tassa på tå och vara beredd på anfall tar på krafterna.

Hur som helst satt jag och funderade  och nästan somnade på bussen. När min station var nästa fick jag för mig att gå på secon-hand så jag åkte lite längre med bussen. I jakten på ett uppläggningsfat eller tårtfat gick jag till Emmaus. När jag bakade tårta i förrgår hade jag inget att lägga upp den på annat än en vanlig tallrik och det blir lite tajt.

Jag hittade inget fat, men jag hittade en jättefin svart kjol med vita prickar i olika storlekar. En sån som man ska ha högt i midjan och gärna md en tröja innanför. Endast 70kr, passar mig perfekt! Att det sedan är en ganaks ny kjol från H&M gör mig inget, även om jag annars letar efter mer speciellakläder på secon-hand.

Jag knallade vidare och gick in på myrorna däe jag hittade ett jättefint uppläggningsfat av "druvan" för bara 85kr. Lite dammigt var det, men jättefint! Mina föräldrar samlar på serien druvan och jag tycker dom är fina. Kanske skulle blir våran samlingsserie också? Fast jag tror att dom inte tillverkas längre, men jag kan ha fel.

Hur som helst köpte jag ett stort glasfat och en fin kjol för sammanlagt 155kr. Det är fynd!!!

Kommentarer
Postat av: Thilde

får man en bild på kjolen? :) den låter så fin!

2009-01-09 @ 16:00:04
URL: http://edliht.blogspot.com
Postat av: Malin

Härligt! Jag borde få mitt nästa schema snart så då får vi boka in en lämplig tid för min malmöresa med massa second-hand-shopping :)

2009-01-09 @ 16:41:44
URL: http://mejline.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Jag får väl be kristian ta kort på mig i kjolen för min kamera är så svår att fota hela sig själv med.

2009-01-10 @ 09:44:45
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0