Impulser!

Jag upptäckte att jag skulle vara ledig och ensam i flera dagar så jag boka biljetter till ett gå hem till familjen.
Nu är jag här i lilla Fårbo och myser av ledig tid med familjet.

Det är så skönt att vara här och slappna av. Imorse sov jag tills jag vaknade och sen läste jag en stund i min lånade bok. Åt frukost tillsammans med syrran, mamma och pappa. Brorsan sov väl... Myspys att sitta tillsammans i köket med tända ljus.

Sedan åkte vi tjejer in till stan och tittade lite i affärer. Det började snöa också och eftersom det är kallt nu så ligger faktiskt snön kvar. Inte som i Malmö där allting smälter bort innan det knappt har hunnit landa. Jag köpte ingenting duktig som jag var, men nu gäller det att hålla i pengarna. Julklappaspengarna har gått till nya välbehövliga möbler.

Snart kommer en kompis hit och vi ska göra fruktsallad och kolla på någon film.  Jag har precis lagt upp mina jeans som har varit för långa i månader nu och jag känner liksom att det här ären kreativ dag. Syrran leker med katten som är toknöjd över att vara i stora huset igen. Massa yta att springa på, massa blommor att äta på och JULGRANEN som man kan klättra i och riva ner kulor.

Jag trivs bra här och just nu vill jag inte åka hem på måndag, men jag vet ju att jag tröttnar när jag stannar för länge. Sista sommaren jag bodde här var i somras och då kändes det verkligen att jag var för gammal för att bo hemma igen. Även om det är mysigt att ha familjen nära så är det bättre att ha eget och komma och hälsa på istället.

Nehe, nu ringer dert nog på dörren när som helst.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0