Iskallt!!!

Först frös jag ihjäl i bilen påväg til Kalmar och tänkte att det blir bättre när jag har kommit på tåget. Tji fick jag.
Det var fel på värmen i just min vagn så det var nästan lika kallt som utomhus. Jag som hade strumpbyxor och tights på mig istället för jeansen bara för att det är skönare att sitta i. Burr burr burr!

Efter en stund fick jag ta av mig mina iskalla stövlar och värma fötterna. Strumpbyxorna av nåt syntetmatrial närmast kroppen var ju ingen höjdare. Det kom ingen som skulle sitta bredvid mig  så jag kunde sitta med fötterna på det andra sätet med dubbla strumpor och ett par raggsockor som jag letade upp ur väskan.

Med jämna mellanrum satt jag på fötterna för att hålla värmen. Tre tjocka tröjor och jacka,halsduk, vantar, mössa. men alla andra i vagnen såg ut sådär också. I vanliga fall somnar jag alltid på tåget och då går resorna ganska snabbt. Men nu var det så himla kallt att jag inte kunde somna och sekunderna tickade långsamt fram.

En gång kom den kvinnliga konduktöre och konstaterade att det var nåt fel på värmen och sa att det var varmt i alla andra vagnar. Hon sa att jag kunde ju gå till en annan vagn och lämna kissen själv där. ICKE! Ivar Caesar Knut Erik! Att lämna katten själv i en iskall tågvagn är som att lämna sin bebis. Visserligen tror jag inte att hon led så mycket av kylan som jag, men ändå. Man lämnar inte sin katt hur som helst.

Som syrran sa; "Om du ska gå på toa då, lämnar du Tuva då?"

- Ja, jag lämnar henne för det tar ju 2 minuter.
- Jamen, tänk om nån tar henne då?

Nu är det såhär att min katt är världens finaste bästaste katt så det vore inte konstigt om nån tog henne. Däremot satt det en ful raskatt i en bur i gången mittemot. Rödögd och plattnosad satt han där och jamade hela resan. Plattnoskattens matte satt med stora hörlurar och läste en bok. inte konstigt att den var missnöjd.

Nu ska jag ta Tuva och lägga oss i sängen. Elementen på max och sjuttioelva filtar blir nog bra.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0