Effektiv dag med skolblocksminnen.

Vilken dag!

Jag är ledig och regnet öser ner så jag har varit effektiv.. Så effektiv att huvudvärken har tagit övertaget.

Jag har skurat hela badrummet och rensat avloppet (BLÄ!) Lovar att det inte var gjort innan vi flyttade in! Under badkaret hittade jag även proppen som vi saknat under hela tiden. När vi flyttade in så tyckte vi att det var drygt att det inte fanns en tilhörande propp så man kan bada,så vi har köpt nya i plast men dom passar inte riktigt. Nu är den iallfaall funnen. Längst in såklart!

Jag har fått städryck och rensar ut gamla papper och onödiga grejer. Det gäller att gå till soprummet och kasta påsen innan man ångrar sig.

Om jag är ärlig, kommer jag nånsin att kolla i mina anteckningar om konst/kultruhistoria från gymnasiet? NEJ.
Okej, då slänger vi den.  Behöver jag ett helt kollegieblock med ritade blommor och hjärtan där det står " I love K" i?
Nej, inte det heller. Släng det fort innan du ångrar dig! Nog för att jag älskar K men blocken tar onödig plats och samlar damm. Jag kan säga det till honom istället.

Det är dock ganska roligt att kolla i gamla skrivböcker och block, en hel sida med ritade hundar som ser ut som flaskor och en annan sida med misstolkade ordspråk. Ja, fantasin var det inget fel på inte!

Frågan är hur mycket man lyssnade på lektionerna egentligen?!

Jag vet att jag INTE lyssnade på tanten som hade miljö-och-arbetslivssäkerthet. För om mna bara var aktiv och diskuterade på lektionerna så fick man MVG ändå. Det gällde att prioritera liksom.

Jag prioriterade inte matte. inte heller naturkunskap eller juridik. Men jag är ganska musikalisk istället=)

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är roligt att spara på vissa saker, typ sånt man gjorde när man var riktigt liten. Eller lite finare projekt. Men inte tråkiga anteckningar!



Glömde nog svara att jag lever nyss, haha. Jag gick på stan en sväng efteråt och cyklade hem sen ;)

2009-07-22 @ 19:24:21
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0