Ge mig respons om sminket!

Jag hartänkt sminka mig själv på vårt bröllop så nu har jag testat en variant med ljuslila ögonskugga ohc lösögonfransar. Tror jag har kommit på hur jag fästa fransarna, mendet var inte så lätt första gången så jag får öva lite. 

Ser dom onaturligt långa ut? Ät lila en bra idé?

Ge mig gärna respons och tips! Jag ska testa med med beiga/bruna färger på ögonskuggan nästan gång. Kanske blir en sotning också för jag gillar ju svarta sotade ögon.

Jag läste nånstans att den dagen man står brud skaman se ut som sig själv, fast vackrare. Med det menade dom att man skulle sminka sig naturligt, men jag brukar ju ha ganska mycket smink och ögonskuggor i roliga färger.
Jag kan ju inte ha turkost runt ögonen då heller!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker ögonfransarna ser superbra ut, inte alls onaturliga som lösögonfransar kan göra ibland. Den lila ögonskuggan är ju inte direkt utstickande trots att det är en färg, så jag tror inte det blir konstigt. Men testa de andra färgerna också, svårt att säga när man inte har något att jämföra med.

2009-07-11 @ 19:50:49
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: frida

ögonfransarna är ju verkligen sjukt snygg, ser helt naturligt ut.och du som är så bra på att lägga skuggor och tycker det är kul ska ju såklart göra det, tycker jag. men du är inne på rätt spår för lila eller beige ljusa toner blir nog lagom. sotande tycker jag är super snyggt och om man vill ha lite rockigare lite som ni är så vore det lite coolt. men skulle vara kul att se flera förslag. så kan vi jämföra: ) beror ju lite på klänning och hårfärg och ögonfärgen också;) kram

2009-07-11 @ 22:14:16
Postat av: Emily

Jag har testat flera gånger men jag får inte till det när det gäller lösögonfransar. Jag kan det bara inte. Måste göra något fel, för jag får verkligen inte fast dom! ;(

2009-07-18 @ 13:17:44
URL: http://emily.rymdblomman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0