Isadora Loose powder!

Jag är kär nu igen, i ett loose powder från isadora!

Jag ska aldrgi emr använda compactpuder, detta är perfekt! Man får en matt finish utan att ser kakigt ut. Jag använder färger tranceparent så den blir liksom osynlig. Först blev jag lite tveksam närjag öppnade burken för pudret är verkligne LJUST!, men på blev det superbra.

Jag använder en puderborste med äkta hår istället för "dutten" som följer med. Tycker det blir bättre med borstar överlag än dem applicatorer som följer med, även med ögonskuggor. Borste blir bäst!



Ett hett tips när du lägger ögonskuggor: lägg överdrivet mycket löspuder under ögonen så kan man bara borsta bort överflödig ögonskugga som trillat ner nedanför ögat. Då fäster inte den tappade ögonskuggan i huden och du slipper göra om hela proceduren med foundation och allt=)

Kommentarer
Postat av: Malin

Har funderat på ett sånt efter att ha läst Linda H:s blogg. Det verkar himla smurtigt. Vad kostar det?

2009-07-26 @ 15:50:37
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Inte så farligt :) Får ta en titt på det nån gång.

2009-07-26 @ 16:10:24
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag har haft Isadoras compactpuder i just den färgen väldigt länge och skulle behöva köpa nytt, man kanske ska köpa det lösa istället alltså...? Tyckte förresten att de senaste make up-bilderna var väldigt fina! gillar =)

2009-07-26 @ 20:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0