Skafferi-razzia!

Jag fick ett ryck och rensade ur hela skafferiet. Det blev en papperkasse full med saker jag egentligen inte borde äta. T e x marsànsås, pärlsocker, cornflakes, blockchoklad mm.

Men jag ska vara ärlig, jag sparade skorpor och popcorn. Nån livlina måste jag få ha.  Sen upptäckte jag massor av mat som jag verkligen BORDE äta och tillaga som jag köpt när jag har tämkt vara nyttig, men så har det inte blivit av. Bl a kikärtor, linser,  bulgur och råris. Massa grönsakskonserver, kan ju erkänna att dom stod längst in och att jag blev besviken när jag såg att "bäst-för-datum" inte var förrän nästan år!

Nu är det slut med kakor och godis. har haft ett sånt himla sötsug och mår konstigt i kroppen så det är bäst jag slutar äta skit innan jag får diabetes.

Så vad ska jag äta ikväll? Det är väl lite nyttigt med taco-nötfärs och grönsaker? Inga chips eller bröd, bara lite crème fraiche och salsa.  Tacochipsen slängde jag förresten också.

Jag kan ju inte låta bli att äta upp det goda och onyttiga när det väl ligger i köket. Det måste bort, NU!

Hejhej, nu tar jag kassen och går til soprummet!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det bästa är ju att inte köpa nåt sånt alls, men det är ju inte det lättaste! Men tacosallad låter bra.

2009-07-21 @ 17:38:32
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0