Det här med flyttar...

Malin undrade hur jag har lyckats flytta så många gånger, men det är inte alls svårt. Jag ahr bott på ganska många ställen om man ser till min ålder och jag tänkte rangordna dem här så förstår ni,

1986 Föddes jag i Malmö, men mina snälla föräldrar flyttade härifrån när jag var 3 månader så jag har inte fått några större men av den tiden. Tur att jag inte hann lära mig prata!

1986 Flyttade Mamma, Pappa och lilla jag till Örebro för att Pappa skulle plugga.
 
Sedan bytte vi lägenhet i Örebro från en 2.a till en 3:a, vilket år vet jag inte. 1989 kom brorsan så ett till rum behövdes,

1990 Nästa anhalt blev Trosa där Pappa fått jobb. Där bodde vi först i ett hus i väntan på vårlägenhet, Minns inte hur många veckor vi bodde där, men sen fick vi vår lägenhet och jag gick på dagis istället för dagmamma som i Örebro.

1995 föddes lillasyster och 1996 flyttade vi till en större lägenhet i radhus med tomt.
 
2005  Väldigt mycket hände under en kort period, tex att dom skulle riva dom husen vi bodde i för att bygga nya,mindre och dyrare. Bilen blev stulen, nedskärningar mm. Familjen flyttade till Fårbo en månad efter min student.

2005 Jag flyttade tillbaka till Trosa och bodde ett tag hos en kompis mamma medan jag väntade på en lägenhet i Nyköping där jag gick mitt första folkisår på Rock&Poplinjen, I oktober flyttade jag till min första egna lägenhet.

2006 När skolan var slut flyttade jag tillbaka till mina föräldrar i Fårbo för att jobba över sommaren. I augusti flyttade jag till Motala för att gå en musikpedagoglinje på folkis. Det visade sig att mina grannar var alkolister och riktiga partydjur som förde oväsen hela nätterna. Jag flyttade därför till en annan lägenhet i november.

2007 När skolan var slut flyttade jag tillbaka till Fårbo och jobbade. Sen bar flyttlasset iväg till Örebo i augusti. Det var Kristians och min första gemensamma lägenhet och efter några månder fick vi en lite katt också=)

2008 Kristian slutade sin utbildning på Kävesta och skulle börja på Musikhögskolan i Malmö till hösten så vi sa upp lägenheten och flyttade hem till respektive familj för att jobba.

Augusti 2008 Kristian och jag hade inte setts på 9 veckor när vi mötte utanför ett okänt hus med varisitt flyttlass i Malmö. Jag hade tackat ja till lägenhet vi inte ens sett en bild på.  här håller vi på att piffa till och inreda bäst vi kan för här täbker vi stanna några år!

Jag har alltså flyttat 16 gånger under mitt 23 åriga liv och ser ju inte ut som attjag är färdig än. När vi är klara med Malmö lutar det år Hudiksvall eller Örebro. Den som lever får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0