helgen i stora drag

Jag har hunnit med mycket på kort tid och jag är helt slut trots at jag sov till halv elva.

Igår bättrade jag på brännan till at börja med, sen gjorde jag en helstekt fläskfilé för första gången. Efter maten skjutsade jag Pappa till bilverkstan för att hämta hem "stora bilen" inför resan.

När allt och alla var inpackade i bilen bar det av mot Järstad. Målet var mosters Anitas 60-årskalas!

Väl framme börjar det eviga kramandet av släktingar man inte sett på flera år och det obligatoriska frågandet om vad folk gör nu för tiden. Nu låter det som att jag jag inte gillar detta, men jag tycker verkligen om att träffa släkten och jag ville inte åka hem senare när det var dags.

Vi gick tipspromenad och efter 2 frågor insåg jag att detta inte var någon vanlig tipspromenad. Svaren fick vi genom tävlingar. Första fråga var "vem visslar bäst?" Det fanns fyra alternativ bl.a min mamma. Jag kryssade för henne för hon är en baddare på att busvissla. En stund senare förstod jag det där med tävlingen. Dom skulle äta kex och vissla blinka lilla stjärna först. Ja, min mamma kan nästan inte vissla vanligt utan kex i munnen.

Jag fick tävla mot några andra i att spika i en spik snabbast i en bräda. Jag tror jag var sämst.
 Vi åt god mat och skrattade och sjöng. Jag spelade lite keyboard med kusin Danne och Morbror Börje.

Vi åkte hem vid 22:30 för Pappa skulle upp och jobba idag. Den där bilen är inte gjorde för min rygg, inte heller sängen jag sover i här. Så idag är jag ett kolli med ryggvärk och migrän. Det blir roligt att åka tåg hem sen. men jag får iallfall komma hem till lilla katten. =)

Vad har ni gjort i helgen?

Kommentarer
Postat av: Maria Svensson

Tack! :)

Prister är en specialskriven låt som jag ska spela in i Ystad! :D

2009-06-28 @ 13:04:39
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: Malin

Roligt med tävlingar! Och träffa släkt är mysigt :) Fast ibland känns det knäppt när folk vet vem jag är men jag har inte ens något minne av att ha sett dem :P



Ja, fjås är ett jättefult ord. Jag skrattar varje gång jag hör det :P (Det värsta är att ladugård heter nästan likadant, nämligen fjös!) Håller med om att fästman låter knäppt, har svårt att tro att jag kommer använda det ordet.

2009-06-28 @ 14:58:57
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Emily

Åh, jag hade ju så jättegärna hängt med för att träffa alla och speciellt dig! Har ju inte träffat dig sedan Anders och Jenny gifte sig. Vad kan det vara? Tre år sedan?

2009-06-28 @ 19:44:10
URL: http://emily.rymdblomman.se
Postat av: Malin

Haha, klart du vågar sola bredvid mig. Jag ser bara okej ut när jag ligger ner, haha :P

2009-06-28 @ 19:57:03
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0