sirener och blåljus

Vi bor inte så långt ifrån UMAS och räddningstjänstens garage så vi har verkligen vant oss vid ambulanser i ilfart och tjutande brandbilar. Polisbilar brukar cirkulera i området ganska så det är inte heller ovanligt.

Men är det inte lite läskigt att man knappt reagerar längre? Folk som hälsar på hos oss reagerar när ambulanser dånar förbi med sirenerna på i innerstan medan vi knappt blinkar.

Nu när jag gick hem höll en ambulans på att backa ut från en tvärtgata på andra sidan huset och jag reagerade inte. Jag såg den och tänkte jaha, då var det dags igen. Jag tycker att det är obehagligt att jag inte bryr mig.  det händer en bilolycka minst 2 gånger varje månad på Ystadvägen utanför vårt hus, men det är inte nån som reagerar. Det är inte spännande eller otäckt längre för det händer så ofta.

När man går förbi en kvaddad bil tänker jag; undrar hur det gick till den här gången. Förra blev jag illa till mods och undrade om någon hade blivit skadad, men inte nu.

Folk i Malmö kör som idioter och ambulanser känns lika vanligt som taxibilar, inte konstigt att man blir blasé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0