adress-knas

Skönt att vattenfall har jobbat på kundservicen. Jag har precis blivit elkund hos dem igen efter 2 år uppehåll. Då hade dom riktigt dålig kuntjänst och alla mina vänner hade problem med dem också. När jag flyttade sa jag upp avtalet med dem och valde ett annat bolag senare.

 Nu har ju säkert 5-6 olika elbolaf ringt och haft erbjudande och jag har taktiskt nog tackat ja till alla efter ett tag. Nu håller jag på att avboka dem sämsta avtalen. Vi ska stanna hos vattenfall.

Men nu till själva grejen. Här om dagen ringde M som jag bodde hos innan jag fick en egen lägenhet i Nyköping (2005) och sa att hon hade fått ett brev från vattenfall i mitt namn. Konstigt tyckte jag, men sen kom jag på att det var det nya avtalet.
Nu fick jag det med posten och ringde nyss för att ändra adressen.

Väldigt fort kom jag fram till trevlig handläggare som hjälpte mig. Jag sa som det var att breven kom till adressen jag hade  i Trosa 2 månader för 5 år sedan. Hon skrattade och frågade om posten alltså inte skulle skickas till adressen i Motala. Jag blev ganska paff och sa att nej, jag bor i Malmö.

Då skrattade hon ännu mer och raderade både adressen till trosa och motala. Sen kunde hon nästan inte sluta garva och jag började också skratta. Ganska konsigt att det blivit så med adresserna för säljare som gav mig avtalet på telefon frågade efter min adress och det står den rätta på anläggningsadressen. Självklart bor jag där jag vill betala elen.

Haha, nu är det som det ska iaf.  Tur att hon var så trevlig annars had jag inte varit på så bra humör. Jag är törstig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0