melodifestivalen

Här är mitt utlåtande om gårdagkvällens tävlande. Bästa möjliga betyg är MMMMM.


Agnes - Love Love Love
En intetsägande låt med för låga partier för Agnes som annars har en stark röst på höjden. Det kändes som att Agnes var väldigt nervös och inte kunde hålla tonerna, inte hjälpte väl scenkläderna heller?
M





Star Pilots - Higher

Först blev jag glad när Johan becker skulle vara med för jag ahr tyckt om honom och hans material tidigare. Dock kändes det som att  han var soloartisten och att de andra bara var dansare. En ganska bra låt ändå som kommer att funkapå dansgolven, men lät den inte väldigt mycket som velvet's "Take my body close"?
Det kändes som att man kunde sjunga med i "Higher" utan att ha hört den förut, inga nyheter direkt!
MM


Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går

En fin låt och det är väl egentligen det som ska bedömmas och inte artisten. Susanne kändes väldigt osäker och är inte en artist som faller mig i smaken. Som sagt en fin låt som kanske skulle ha framförts av någon annan.
MM





Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly
En ganska tråkig låt tyckte jag där verserna och refrängen inte verkade tillhöra samma låt. Synd för Anna Sahlene som har en härlig pipa, hon kunde ha fått en bättre låt.
MM






Thorleifs - Sweet  kissin' in the moonlight
Trallvänligt och lite småtöntigt som förväntat. Jag som inte gillar dansband alls måste ändå säga att det här var bland det bättre under hela kvällen. Inte något som jag vill skicka till Moskva, men mina mostrar och morbröder kommer definitivt svänga de lurviga denna till dänga.
MMM




Sarah Dawn Finer - Moving On
En stark röst med en bra låt. Typiskt SDF att sjunga en ballad, men jag skulle vilja höra henne klämma i på en riktigt rockig låt! Jag kan absolut inte förstå att hon hamnade i andra chansen och agnes direkt till globen! Jag tycker att Sarah gjorde bra ifrån sig trots att hon såg ut som Fiona i Shrek-filmerna i sin röda klänning.
MMM




Next 3 - Esta noche
3 små pojkar som inte hade så mycket att göra i melodifestivalen tycker jag. Inte för att jag hörde vad de två första killarna rappade om, men sen kom Mr slisk-smile och sjöng en helt annan låt. nej, hoppa int av skolan pojkar!
M





Malena Ernman - La Voix
En okej låt, men återigen tror jag att vissa partier var lite för låga. Stundtals lät det bra och stundtals lät Malena som en man. är det svårt att sjunga opera och röra på sig samtidigt? Jag saknade i allfall lite moves på scenen. Håll dig till den klassiska operan Malena!
MM




Ärligt talat Sverige. Ni vill inte h en chans i Moskva va? Vi måste höja standarden om vi ens ska få vara med och tävla nästa år!

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med om att Torleifs var bland de bästa, jag trodde att de och Sarah skulle gå till final faktiskt. Jag har gissat rätt de tidigare deltävlingarna, men nu var jag helt ute och cyklade.



Det var inte Velvets låt jag tänkte på, lyssnade nyss. Alltså finns det en till låt som de har plagierat! Den var ännu mer lik tycker jag. Men jag vet fortfarande inte vilken det är ;P

2009-03-01 @ 11:52:21
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0