skinkshopping.

Igår skulle jag handla mat innan jag åkte till jobbet så jag cyklade iväg till ica.

Tog en kölapp och ställde mig vid charken. När det var min tur beställde jag 1,5 hg rökt skinka.

Expediten frågde; ett hekto?
Jag: Nej, ett och ett halvt.
Hon: jaha... (börjar leta efter rätt skinka)

Hon: ett hekto?
Jag: nej, ett och ett halvt.
Hon:okej.

Hon: Var det bra så?
Jag: ja tack.

Jag får påsen med skinkan och ser att hon iallfall bara har gett mig 1 hg. Varför bry sig om att fråga mig så många gånger hur mycket jag ville ha när hon ändå bara kunde skära upp ett hekto. Då borde det ju finnas skyltar som säger att du kan bara köpa ett hekto här.

Nej men skämt å sido, fattar folk trögt eller? Ska jag behöva lära mig prata skånska eller, går det bättre då? Jag ville ha mera skinka!

Eller är det så att i skåne bedömmer butikspersonalen i charken själva hur mycket skinka dom tycke att kundena ska ha? Tyckte hon att jag bara behövde ett hekto? Ser jag ut att bheöva ett hekto rökt skinka?

Irriterad var jag i allafall men jag orkade inte gå tilbaka och förklara det hela för då hade jag säkert inte fått nån skinka alls!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, men hjälp! Hur svårt kan det vara att förstå?

2009-05-19 @ 13:21:02
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0