ont det gör ont det gör ont!

För det första har jag haft en sjukt stressig dag på jobbet, mycket har hänt och vi i personalen var rent svettiga!

Jag skulle har gått ut och ätit med tjejer från klassen, men jag har tackat nej i sista stund sedan jag gjorde mig illa.

Skulle flytta en lift på jobbet och lyckas köra på (mot) min stortå. Det gjorde så svinigt ont så jag bara skrek rakt ut! Vi fixade färdigt med den boende vi var hos och sen gick jag för att kolla hur det stod till med tån.

Härligt värre, hela tån var röd, av blod...och svullen till tusen. Knallade iväg till sjuksköterska och tänkte att det ändå var tur att jag var på jobbet. Egentligen är jag skitfjompig vad gäller blod och sår, men nu kom det inte en enda tår. Jag var mest bara arg och stressad.

nageln har gått av på mitten, tvärs över tån men den sitter kvar. Tån är superöm och det rinner sårvätska. Imorn kommer den förmodligen vara blåsvart istället för knallröd. Är den vätskefylld får jag åka till vårdcentralen och be dem punktera nageln, trevligt va?! Just nu är tån ihopålstrad för att nageln inte ska trilla av helt.

Kristian fick komma och hämta mig med bilen och det var tur för jag kunde inte få på skon på tå-foten. Gissa om folk stirrade när jag satt barfota i högläge i bilen hem!

Jag fick skippa utekvällen med tjejerna så att jag kan vila. Meningen är att jag ska jobba kväll imorn med, vi får väl se om jag kan stödja på foten imorn, annars går det ju inte.

Ikväll blir det filmmys med Kristian, han får pyssla om mig=)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fyfan vad hemskt!! :( iiiihhhhh

2009-11-28 @ 18:19:00
URL: http://signsalongthepath.blogspot.com
Postat av: Malin

AJAJAJ! Fy, det låter verkligen inte skönt. Jag tycker du ska vara hemma från jobbet imorgon..

2009-11-28 @ 19:06:28
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: mor din

Godmorgon.

Hur är det idag då med tån, hopps det är bättre så du kan gå på den.



Kramar mor din

2009-11-29 @ 09:25:46
Postat av: Maria

Tån är inte blå iallfall, men det rinner vätska från den. Det får bli plåster och ta det lugnt på jobbet.

2009-11-29 @ 10:05:18
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: kickan34

AJ.. :(



Hur e de med den nu?!!? :O Kram

2009-12-10 @ 22:44:23
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0