The Ring, forts...

När Kristian kom hem så visade jag honom ringen utan att säga nånting och han såg direkt vad det var som var fel!

Dom har tagit bort stenen, öppnat ringen och tagit bort en del. Satt ihop ringen och satt tillbaka stenen. Men hålet där stenen sitter var ju tvunget att göras om och det ser ut som att en 3-åring har karvat ut ett hål med smörkniv!
Ojämnt och hackigt!

Stenen ser jättestor ut och det är inte en jämn cirkel runt den. Det ser biligt ut och det gjorde det inte innan! Först trodde jag att han hade bytt ut stenen, men så var det inte och man använde minnsann ultrljud för att se så att stenen hamnade rakt och jämnt.

Hur som helst tog jag med mig min stora starka pojkvän och åkte tillbaka till guldsmeden för 3:e gången samma dag och berättade. Han tog tillbaka den fast han själv egentligen inte såg felet. Men det var ju bra att han körde med"kunden har alltid rätt". Han sa själv att huvudsaken var ju att jag inte var nöjd även om han tyckte det var snyggt.

Grejen är att jag berättade för guldsmeden när jag lämnade in ringen första gången att alla andra smeder hade sagt nej för dom trodde att stenen skulle gå sönder och mönstret runt om skulle bli ojämnt och fult.
Då sa han att dom var larviga och att han garanterade att det skulle bli snyggt.Jag sa tydligt att jag hellre har ett hack i mönstret på insidan i handen än att stenen ser konstig ut. Han svarade att det är så man får göra.
När jag nu hämtar ringen så har han gjort tvärtom iallfall. Mönstret runt om är intakt men stenen ser ut som en låtsasdiamant  från en leksaksaffär!

Så nu är ringen återlämnad hos gubben och jag är ledsen och skitnervös att den ska bli ännu fulare! Risken är väl att han gör hålet jämnt men då blir ju hålet ännu större och då kommer stenen se ännu fulare ut. Det är ju inte som att han lär lägga i mer guld igen. Jaja, vi kan inte göra nånting nu. Jag får väl ha en ful ring tills vi är rika och kan köpa en ny.

Jag är iallfall besviken och ledsen. Kan knappt glädjas åt att jag faktiskt fick ledigt från jobbet över jul!

Kommentarer
Postat av: Thilde

Åh, stackars maria! Hoppas hoppas att han fixar till den så som du vill ha den! Kram

2009-11-21 @ 09:45:19
URL: http://edliht.blogspot.com
Postat av: bili

Fy va tråkigt! Hoppas ringen blir bra i slutändan!

Och om du inte blir nöjd, ja, då får du se till att han ersätter dig eller nåt, för ni kom ju överens om att den inte skulle fixas till på det sättet han gjorde ju! Hoppas det löser sig!

2009-11-21 @ 15:11:46
URL: http://bilix.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, jag läste det sen.. Klickade mig dit via bloglovin, så jag hade bara läst det första ringinlägget.. Hoppas det blir bättre sen, annars tycker jag gott att han kan ersätta den!

2009-11-21 @ 15:12:44
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0