"Ledig"

Dagens lektioner och torsdagens seminarium är inställda för att läraren är sjuk. Det innebär att jag är "ledig". För att jag ska få nåt vettigt gjort så har jag gjort ett schema till mig själv. Annars gör bara sånt som är roligt. När man måste läsa miljoners sidor i tråkiga kurslitteraturböcker så framstår plötsligt massa andra saker som roligare.

Sedan när tycker jag egentligen att skura ugnen eller organisera förrådet är speciellt kul? Jo, när man har läst inledningen till en bok på 400 sidor och redan har tröttnat. Egentligen är det intressant och jag gillar skolan, men det fackliga språket får mig att somna fortare än A-ekonomi!

Så idag gäller detta:

*Läsa estetiska lärprocesser
*Gå en promenad och källsortera gamla glasburkar och flaskor.
*Läsa mera!
* Gå till mobilia och köpa mer garn samt leta efter lämpliga höst/vinterskor. Det är kallt med converse!
*Läsa ännu mera.
*Städa badrummet.
*Läsa ytterligare.
*Planera vad som behöver inköpas till inbjudningskort och kanske julkort=)

Sen får det fasen vara slut med läsandet för idag!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad duktig du ska vara.

Själv ska jag söka jobb (ett måste från jobbcoachen även fast jag börjar skolan inom en månad),städa och tvätta.. Men än har jag inte börjat.. :P

2009-10-13 @ 12:12:54
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: Malin

Låter bra att du varvar det med lite roligare aktiviteter, det måste jag göra, annars somnar jag.. Nästa termin är det pedagogikdags för mig igen, känns sådär alltså :P Hittade du några skor?

2009-10-13 @ 18:50:52
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0