Frusen och trött.

Shit vilken dag!

Först åkte vi till Bulltofta där vi gick runt och tittade på djur, och olika "natur-grejjer". Typ hur man gör tjära från trä med koda i. Mäta temperaturer i naturen och klättra på rep-banor. Sen fick barnen titta på uppstoppade vilda djur och gissa villket bajs som hörde till vilket djur.

När vi kom tillbaka skulle barnen jobba med "året" och färglägga månaderna på ett papper.

Efter det fick jag och Linda (som går i min klass ooch också praktisererar där) går över till fritids och vara där istället för att var emd på når personalmöte.

Just nu känns fritids bra mycke mer lockande än klasslärare. Men jag tror inte att det beror på själva yrket eller uppgifterna. Jag hoppas att jag när jag är färdigutbildad lärare har ett annat sätt att lära ut och vara pedagog på.

Denna veckan ska jag vara kvar i klass 1A, men efter att ha pratat med min samordnare kanske jag ska få byta plats till andra gånger.

Nu är jag helt slut, men ska ändå iväg på gospelkör. tjoho!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Man lär sig ju massor under utbildningen. Jag tycker också att det är lättare att hoppa in på fritids än i en klass liksom..

2009-09-30 @ 23:01:14
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0