svimfärdig

Jaha, den här dagen blev ju inte som den var tänkt.

Jag gick upp tidigt imorse och sminkade mig för att gå till skolan. Helt plötsligt känns det som att man ska spy och i nästa sekund känns det som att man svimmar. Jag kunde inte äta upp frukosten utan la mig i soffan en stund. Det blev inte ett dugg bättre och jag var kallsvettig och vimmelkantig.

Nej, jag är inte gravid så det behöver ni inte fråga om! Däremot tror jag att det blodtrycket som spökar.

Så blev jag hemma från skolan idag. Jag som sett fram emot en workshop och vi skulle fortsätta med grupparbetet.
jaja, det hade ju inte funkat ändå. Hålla på å nästan svimma hela dan i skolan heller!

Jag ska ta tag i lite kurslitteratur och göra lite nytta. Det kan man ju göra sittandes/liggandes eftersom jag blir så snurrig och dan när jag reser på mig.

Imorn är vi lediga enligt schema, men det räknas nog som självstudier. Vi har räknat det som det iaf för annars hinner man inte med allt som ska göras.  Det är självklart för mig att man ska ta eget ansvar och "plugga hemma" eller göra uppgifter på egen tid när man bara har lektioner mellan 8:15- 10:00. Annars är det väl inte en helfartsutbildning?

Dags att dyka ner i böckerna!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, man behöver den lektionsfria tiden för att hinna med allt som ska pluggas. Visserligen kan man ju välja att vara ledig, men då måste man ju ändå göra allt någon annan gång..



Krya på dig! Jag mår också skitkonstigt idag, inget svimmande, men störd huvudvärk och mår allmänt konstigt.. Kanske är fullmåne eller nåt sånt dumt :P

2009-09-16 @ 17:46:24
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Känner igen det där.. Vissa verkar inte alls fatta att man pluggar på heltid. Det är ju extra idiotiskt när man har grupparbete, därför jag inte är så förtjust i sådana.. Det blir alltid så ojämn arbetsbörda när vissa bara glider med..



Ja, det vore nåt. Mitt hår behöver också toppas..

2009-09-16 @ 18:27:32
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: bili

Men åh! Får försöka fixa det där!

2009-09-16 @ 19:20:18
URL: http://bilix.blogg.se/
Postat av: Malin

Det borde vara förbjudet att börja plugga på högskola direkt efter gymnasiet, man är inte redo då! Jag har inte träffat någon iaf.. Det märks till och med skillnad på dem som bara är ett år äldre och har gjort något annat ett år.

2009-09-16 @ 19:51:34
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Emily

Sådär har jag också kännt mig idag. Men det måste vara p.g.a. blodtrycket. Har annars högt, eller om det var lågt, blodtryck så. Alldeles nyss "klickade" det till i huvudet och jag trodde nästan att jag skulle falla ihop, iallafall huvudet. Så jag tog genast tag i huvudet och på två sekunder var det bra.



Mysko sånt där.

2009-09-16 @ 22:21:14
URL: http://emilychriro.blogg.se/
Postat av: Hannah

Men sen ibland så behöver man den "lediga" tiden för annat. Man har ett liv utanför skolan också, och jag tänker inte låta er få mig att känna mig dålig och som "medglidare" för det.

2009-09-17 @ 10:23:18
URL: http://www.eldawand.org/x

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0