Ont det gör ont det gör ont...

Alltså, min tand!!!!

Jag fick en allergisk reaktion på något i helgen och visste inte varöfr. Nu tror jag att jag har lösningen. En hejdundrande inflammation/infektion i en visdomstand är nog svaret!

Igår hade jag SÅ ont, men det hrju gjort ont förut och gått över. Sådär har tanden hållt på i 2 år.
Men imorse höll jag på att svimma! Jag borstade tänderna och ocg gjorde jätteförsiktigt på visdomstanden, man sk aju ändå borsta för att hålla rent. Men det var som att trycka på en knapp och då kom blodet.

Jag hatar blod. Särskilt blod i munnen för det tar aldrig slut och smakar äckligt! Svullen i hela tandköttet och det syntes på utsidan kinden började jag klä på inför jobbet. Det gick inte. Var tvungen att hålla mig i väggarna och lägga mig i sängen igen. Det pulserar i hela kinden och tanden ska vi inte en s prata om.

Det blev till att sjukanmäla sig och ringa tandläkare. Efter lång kö till folktandvården fick jag ett nummer till akutmottagningen och hamnade i kö där. Nu har jag i allafall fått en tid 14:45 och jag hoppas nästan dom drar ut skiten!

I 2 år hade jag tandställning och jag vill verkligen inte att en dum visdomstand förstör det igen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch, det låter inte alls trevligt på något sätt. Men tur att du fick en akuttid!

2008-12-16 @ 12:49:58
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0