Min Mamma är inte pinsam!

Såg en kvinna på bussen ikväll och det enda jag tänkte var: Tur att min Mamma inte är sådär pinsam.

Kvinnan var i 45-årsåldern och förmodligen någons mamma därav associationen. Grejen var att den här mamman hade alldeles för tajta skinntights som korvade  sig längs smalbenen. Vart tog omdömet vägen?

Kan ingen tala om för den stackars kvinnan att INGEN, säger ingen är snygg i skinntights om man så är 15 och och har välsvarvade ben. Men man tar bara inte på sig sånt i den åldern.

Ibland borde det finnas plagg-bruksanvisningar för medelålders kvinnor, för med åldersnojan verkar omdömet släppa lite.

Saker du inte bör ta på dig om du är över 40:

* Skinntights (Eller andra plagg av skinn förutom skinnjacka)
* Leopardmönstad alldeles för urringad topp
* Minikjol i XS.
* Högklackade stövlar som räcker längre än knät.
* Nätstrumpbyxor (ännu värre i kombination med leopardtoppen)

Efter som jag har sett dessa modemissar på riktigt så är jag himla glad över min snygga mamma som inte skämmer ut sina barn genom felaktiga klädval.

En stor kram till Mamma!

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch, jag mår lite illa när jag ser sådana pinsamma 40+are.. De måste väl se hur de själva ser ut? Eller? :S

Jag måste nog åka 7.15 om jag ska hinna till skolan i tid på måndagen, så jag bör väl bege mig från er rätt tidigt jag med :) Vi får ringas nåt i helgen så bokar jag biljetter när vi har bestämt ordentligt :) Ihh, ska bli roligt!

2009-01-30 @ 13:38:10
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0