Isglass - lyckan är gjord!

Jag brukar vanligtvis slänga alla reklam som ligger innanför dörren när man kommer hem. Egentligen borde vi sätta upp en "ingen reklam- tack!"-lapp på dörren, men då kan man ju missa saker! Igår råkade det vara ett reklamblad från Hemglass som låg överst på toppen av berget med reklam.

Mina ögon liksom drogs till Isglassarna som jag alltid har älskat. Sötsugen som jag är kollade jag upp att Glassbilen minsann stannar på min gata och att mina älskade trollermix-glass finns kvar i sortimentet.

Så...nu har jag stått ute och frusit med plånboken i högsta hugg för att inhandla Trollerimix. Är det okej att köpa isglass som dessutom ligger under kategorin "barnens favoriter" när man är 24 år? Jag kan ju inte säga att det är till barnen för jag har ju inga barn. Äter katter isglass, kan jag skylla på katten?

Äsch, glassgubben log lite men sa inget om valet av glass eller att det är svinkallt ute och isglass äter man på sommaren. Jag har faktiskt kollat näringsvärdet och jag kan nog unna mig en trollerimixglass då och då!

Jag blir nog aldrig vuxen om kriteriet för vuxna är att dricka kaffe och inte äta isglass.

Men visst var det annorlunda färg på glassen när man var liten??? Lite väl mycket färgämnnen nu kanske...

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, naturens färger? Jag älskar också de glassarna, skit samma att det är kallt ute :)

2010-04-09 @ 17:03:00
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0