På marknad med Matilda!

Att gå igenom den lilla marknaden i Figeholm skulle kunna ta 3 minuter, men vi strosade omkring och titta på plånböcker, väskor, solglasögon skrikande barn och flåsande hundar/pensionärer i drygt 2 timmar!

Mysigt och HETT! Efter en stunds provande med tjatiga försäljare köpte Matilda ett par bruna solglasögon som några marknadsstånd senare visade sig var toksneda och gick inte att rätta till. Så vi gick tillbaka och hon fick byta dem.

Några stånd längre bort köpte jag ett par pilotisar fast lila, jag älskar ju lila!
Helt klart värda 60 kr och den asitatiske pojken som sålde dem putsade upp dem innan jag fick dem =)


Vi knallade vidare och träffade en semester-Madde som jag bestämde bad-dejt med på fredag.

Slutligen, när vi gått runt lilla marknaden för 3:e gången köpte Matilda ett par turkosa foppa-ballerinaskor. Därefter satte vi oss ner på en så kallad servering på någons tomt och köpte korv med bröd. Sen bar det av hemmåt igen för att hämta badkläder och dagen avslutades med härligt bad och simtur i Jämsen.

När jag kom hem hade hårnålarna från Los Angeles kommit, jättefina! Ikväll har gospelkören en liten uppvisning på tältmötet och jag gissar på att det bli bad efteråt! åtminstone ska jag ha med badkläder igen ifall =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter ju himla mysigt det där!

2010-07-16 @ 18:48:52
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0