Expert på att skjuta fram studier!

Jag har ovanligt svårt att komma igång med skolarbetet, kanske för att det är så flummigt och aningens meningslöst. Nej, meningslöst var att ta i men det finns väl bättre grejer att lägga krutet på än detta? Det hade åtminstone varit smartare att intervjua ett varsitt barn än att tre pers ska gestalta samma unge?
Dagens inspirerande föreläsning var inte särskilt inspirerande. Vi efterlyste hjälp och utbildning för att lära sig olika medieprogram typ audacity och premier elements och läraren tog det lite fel. Hon tog det personligt att det var hennes fel att vi inte fått lära oss det och stämningen gick i botten. Sem kunde hon inte släppa det.
Vad som kunde tagit 10 minuter tog nu en halv lektion! Det är väl inga problem att klicka sig fram för att lära sig ett program, men jag menar att vore bra om det fanns någon på skolan man kunde maila eller ringa till när man kör fast eller inte vet hur man fixar en sak. Sen kan det ju finnas mer avancerade kurser om man vill lära sig mer än bara grunderna.
Läraren nämnde att vi skulle göra hemsidor i nästa kurs och då sa jag att vi behövde lite utbildning i det för det är nåt vi inte kan! Visst läste jag 100 poäng webbdesign på gymnsiet, men snälla! Det var 2004 och jag minns inte ens en bråkdel av kursen!
Hur som helst är detta Malmö Högskola i ett nötskal. Den IT-kunnige som finns tycker nämligen inte om att prata inför folk så han kan inte ha nån genomgång av grunderna i t. ex audacity. Istället får man ringa och fråga om man har problem, men man vet ju inte vad man ska fråga förrän man sitter i skiten och inte ens då kunde han hjälpa till senast.
jaja, jag är lite bitter på skolan och vill bara vara färdig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0