KUDDFODRAL & KATT-TORN

Ja, här hemma flödar kreativiteten!
Efter 1 timmes krånglig bussfärd med regnig promenad tog jag mig ut till Svågertorp och Stoff&Stil för att inhandla lite tyger mm. Dumma dumma skånetrafiken som aldrig kan hålla tiden hade nu bestämt sig för att stänga av en hållplats så vad som skulle tagit 20 minuter tog nu 1 timme!!!
Av kinasatinet som finns på bild där uppe syr jag kuddfodral till prydnadskuddarna i vardagsrummet. Jo, jag säger kuddfodral när det handlar om dekorationskuddar annars vet jag att det heter örngott. Såna har jag på kuddarna i sängen.
Det andra tyget jag köpte är ett pälstyg i zebramönster.
Det ska vi klä in hyllplan med som är delar av Tuvas nya katt-torn. Idag har vi alltså plockat isär det gamla köpta tornet för att använda en del delar och så har vi köpt en bräda, skruv och sisalsnöre för att bygga ut tornet. Det där med att bygga ut fattar nog inte Tuva som har tjurat i garderoben hela dagen för att vi har monterar ner tornet för henne. Men hon blir nog glad när hon upptäcker att det ska bli större och framför allt högre! Katten på täppan minst sagt!
Men nu ger jag mig för kvällen, symaskinen strejkar när jag ska sy knapphål och jag har inte tålamod så här dags.
Natti natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0