rödfärg, nej tack!

Soffbordet behöver målas om för bordsskivan har fått utstå lite för många vattenbad tack vare katten som vält ut vaser och tillbringare. Nu för tiden lämnar aldrig vätska i nån form utan uppsikt för det är tydligen vansinnigt intressant och fiska med tassarna i det blöta tills det rinner ut på bordet.
Sagt och gjort har jag rengjort bordet, tejpat fast målarpapp på golvet och kånkat in bordet på kontoret där jag tänkte måla. Men till min förfasan upptäcker jag att färgen är mörkröd!
Vi skulle ju ha svart!!! För bordet är redan svart och jag ska bara måla skivan. Jag tittar på locket och jo då, det står mörkröd även där. Det är inte fel innehåll, vi tog fel burk i affärn!
Eller...vi tog en burk från hyllan med svart färg men det är väl nåt ljushuvud som ställt tillbaka fel burk på fel hylla!
Så nu sitter vi utan soffbord och det är söndag så vi kan inte köpa ny färg. KUL!

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej, vad typiskt.. Men det blir nog snyggt sen.



Likaså med kuddarna och tornet, gick inte kommentera det inlägget.. Det här med sega bussar känner jag igen alltför väl..

2010-09-12 @ 15:10:32
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vardagsirritation på hög nivå!

2010-09-12 @ 16:44:39
URL: http://kajsatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0