Irriterad och abborreben gör inte saken bättre!

Vet inte varför men nu känns i princip allt skit!

I sommar har jag kämpat med vikten och gått Cambridgekuren med mindre lyckat resultat. Det var lätt säga nej till onyttig mat och kakor när jag bara levde på "drinkar" och körde ren kur, men sen att börja äta. Då kunde jag helt plötsligt inte tvinga mina arbetskompisar att provsmaka mat och bakverk eftersom jag åt lite själv.  Det blev mer och mer provsmakande.

Ni som jobbat på äldreboende vet att det är en omöjliighet att gå ner vikt  med det yrket!

Hela tiden äts det eller bakas. Jag är fortfarande smalare än innan sommaren men har inte alls nåt mina mål.

Ikväll rann det över. Pappa skulle laga abborre som han och brorsan hade dragit upp här om dagen. Det blev typ ingen fisk kvar (den var inte stor från början) efter att alla ben var borta. Det fanns potatis till men det äter jag inte. Det är så äckligt. Sen tog han fram kräftor och skojade om att det var efterrätten,  Jag hatar kräftor!

Nu minns jag varför jag inte ätit kräftor sen jag var 14! Jag åt en och det räckte.

Nu sitter jag här med en ost/skink-toast och är så himla besviken på hela dagen! Besviken på min egen disciplin som hela tiden brister. Om ett år kommer jag att rulla fram!

Ursäkta att jag gnäller, men nånstans måste det komma ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0