Den musikaliska ådran...

Kristian hade en klasskompis här och dom satt och gjorde stämmor i Sibelius till "In constant sorrow". Jag fick hjälpa till lite och kände hur mycket jag saknar att hålla på med musiken på heltid. Det är roligt även när det tar emot och är svårt.

Kristian tackade för hjälpen trots att dom valde bort större delen av det jag föreslog. När jag påpekade detta sa han att jag hade ju hjälpt dom med vad dom inte skulle ha med=) jaja, jag fick min överstämma så jag är nöjd.

Min musikaliska ådra ligger gömd nånstans långt in och vill komma ut. Det bankar och bultar och skriker släpp ut mig. Låt mig få sjunga och spela på scen! Ge utlopp för den bedövade musikaliteten och kreativiteten.


Jag är en alldeles för understimulerad musiker. That's it. Bara att inse. Det var bättre när förr när det svåra på något sätt ändå var roligt och det roliga var lite lagom svårt. Inga böjor, piller och haklappar. Ge mig 4-stämmig sats och kontinuerlig ensemble. Ge mig en scen och lite rampljus, en mikrofon och ett piano.


Kan man få lite uppmärksamhet?

Godnatt, Jag ska jobba imorn. Om man nu ska se något positivt så har jag sovmorgon och är ledig på torsdag. Kanske till och med orkar sminka och borsta håret innan jag åker till jobbet. Vi får se. Det mesta är överskattat.

Kommentarer
Postat av: Thilde

åh, jag tycker synd om dig! Alla borde få hålla på med musik så mycket som de vill.. Vi ska ha konsert med ensemblen på skolan imorgon, det ska bli jättekul. Oj, nu kanske jag bara gjorde det värre, förlåt! Men håll ut så kommer det nog ordna sig snart :D (kan du inte gå med i ngn kör då? bara för att få sjunga?) KRAM!

2008-12-03 @ 14:59:28
URL: http://edliht.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0