Pimp My Adventsljustake

Just nu pågår projekt "pimp-my-adventsljustake" här hemma. Jag har en gammal advenstljusstake som var ranglig och dessutom i färgen julgrön/julröd. Nu har jag tagit mig i kragen och limmat fast alla ljusen som var rangliga och det var då jag fick ett ryck.

Tog en runda i pyssellådan och kollade igenom vad jag hade för färger hemma. Hittade en limegrön  och silvrig hobbyfärg. Limegrönt skulle passa i köket, men nästa år har jag nog tröttnat på limegrönt. Konstaterar att jag  inte orkar ta mig till Panduro för att köpa färg då jag får syn på en stor burk studio acrylic med svart färg.

Aha, det är värt ett försök! Adventsljustaken är ändå så ful att den får stå gömd bakom en gardin om den över huvud taget ska vara framme. Det kan med andra ord inte bli värre.

Sagt och gjorde så började jag måla och nu står den på tork. Det behövs nog två lager för att täcka det gamla gröna.
Vem kunde tro att man kunde använda "fin-färg" som man egentligen ska måla tavlor med? Dock inget jag skulle ha rekommenderat kunder om jag jobbade kvar på Idé & Hobby.

Vi får väl se hur resultat blir. Ännu ett ryck av en otålig Maria. Mitt omedvetna motto är: "fort och fel!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0