Torsdag

Det blev sent igår så idag är jag trött. Men vi hade jättetrevligt och blev bjudna på lammfärsgryat med pasta och lite senare lussekatter och glögg. Vi spelade ett spel som hette Bluff där man skulle kasta tärningar och gissa hur många av tal som tärningarna visar. Svårt att förklara utan att ha spelet framför sig och svårt att spela. Jag förlorade först alla gånger.

Nu har jag duschat och torkat håret som ser lite bättre ut nu. Fast detär fortfarande typ vinrött. jag ska packa min väska eftersom jag åker direkt efter jobbet imorn. Alltså kommer det att bli tomt här på bloggen några dagar. Jag ska träffa släkt och fira lite jul med dem som man inte träffar på julafton.

Snart ska jag iväg till jobbet också. Det är kvällen som gäller nu. Känns som att det funkar bättre nu iaf och ikväll kanske vi fortsätter godisbaket som jag påbörjade igår. Det var lugnt en stund på jobbet igår så jag och en annan tjej som jobbade bestämde oss för att göra Mozartkulor med gamlingarna i köket.

Okej, jag och Izabella gjorde Mozartkulorna och de boende fick smaka på mandelmassan och nougaten. Alla nöjda och glad. Faktiskt roligt att sitta och prata julminnen med de gamla och höra vad de hade för traditioner förr.


nehe, dags att göra lite nytta!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, Mozartkulor är så gott! Hoppas ni hinner forsätta ikväll :)

2008-12-11 @ 18:11:38
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0