6-4= 1 + katt

Nu har famljet åkt hem till sitt. En väldigt mysig och trevlig, men intensiv helg. Det blir alltid så tomt när man sklijs åt även om man vet att vi ses snart igen.

Nu sitter jag här vid datorn och äter blåbärsglass och katten tittar på. Hon funderar nog  på hur hon ska komma över glassen. Tuva har förresten kissat i en ikeakasse som låg i hallen. Vet inte om det råkade vara stängt till hennes låda eller om hon protesterar mot att min lillasyster åkte hem.

Min syster och katten är bästisar. De leker kurragömma och busar tills båda två ligger utslagna.

Kristian är och repar med ett av många band så nu är det jag och katten igen. Tur att jag har henne annars vore det ensamt. Konstigt nog är jag mer ensam när jag är själv hemma än när jag bodde själv. Kanske för att man alltid var själv då och ensamheten inte blev så påtaglig då. 

Vi var en sväng på IKEA så nu har vi fått en ny tavla i köket och 3 nya ska upp isovrummet. Men jag väntar tills vi har mätt ordenligt och kan hjälpas åt.

Det får bli en tidigt kväll för jag är helt mör. puss och hej!

Kommentarer
Postat av: Malin

Förstår precis. Jag känner mig också mer ensam när jag är ensam hemma några timmar nu än när jag bodde själv.. Skumt. Imorgon hämtar jag nyckeln till nya lägenheten! Ska låna Mindas bil och köra dit lite grejer också så man slipper snubbla på alla kartonger här inne :P

2008-11-02 @ 21:47:15
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0