En snäll vvs-gubbe=)

Det kom en riktigt trevlig vvs-installatör som har fixat våra element. Det gick fort och han var både snäll och pratglad=)
Han tittade även på badkaret och konstaterade att det går inte att få tag på en front till badkaret för det är så gammalt. Han skulle göra vad han kunde och prata med hyresvärden om att vi behöver ett nytt badkar så nu kan vi bara hålla tummarna!

Snart är tvättiden slut och jag lär få hänga upp hälften på ett snöre tvärs över lägenheten igen.
Sen tror jag att jag ska ta mig till stadsbiblioteket och låna lite böcker. Jag sitter alldeles för mycket framför datorn och tv:n.


Btw, vvs-killen berättade att vi bor i ett av de finare husen som ägs av vtm riv Jag vet inte om det var positivt eller inte. Men det är märkbart att det bara gör så mycket som behövs och inte en dutt mera.

I trapphuset sitter nu en lapp om att hyresvärden har ansökt om hyreshöjningar från januari 2009.
Aldrig i livet säger jag! Då får dom börja sköta huset också! Om jag ska betala 1 kr mer i månaden så kräver jag en fungerande tvättstuga åtminstone!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0