Hur mår katten?

Försöker förstå min lilla fyrbenta vän med svans. Jag tror att hon protesterar mot något när hon kissar på förbjudna ställen. Pratade länge på msn med en gammal vän som kan en del om katter och nu testar jag att ha kattlådan i badrummet stället.

Där vi bodde förut hade vi värsta stora badrummet och då stod lådan där inne. Likaså när jag bodde hos mina föräldrar under sommaren med katten så stod lådan i badrummet.

Nu i den här lägenheten så är badrummet ganska litet och inte så smart planerat så vi ha haft lådan i ett annat rum. Det har gått jättebra tills för några veckor sen. Nu kissar hon i det rummet lite då och då. Gärna i resväskor och på mjuka saker, t ex 3 täcken och 3 kuddar och soffan!

Hon kanske tycker det är fula tapeter där?  För det tycker iaf jag. Hur som helst så jar haf ställt in tvättkorgen i det rummet för att få plats med kattlådan i badrummet. Vi får väl se om det funkar eller om hon blir mer förvirrad av att lådan är flyttad. Hoppas det funkar!

Om hon protesterar mot att vara ensam på dagarna har jag problem. Känner inte att vi kan ha en liten kattkompis till henne just nu. Vi får se vad som händer.  När jag är hemma är jag med henne jättemycket så hon inte ska känna sig så ensam. Jag får dåligt samvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0