Krock!

När jag satt på bussen hem fick jag uppleva mycket.

Visste ni att i Malmö får man buss-körkort i cornflakespaketen? ja, det måste vara så i alla fall. Som dom kör!
Det där med att bromsa mjukt och köra försiktigt som dom tjatade om på trafikskolan verkar inte finnas e deras vokabulär. Flertalet gånger har folk ramlat i bussen och otrevliga är dom också. chaufförerna alltså.

Ikväll hade visst chauffören bråttom (till vad vet jag inte för dom brukar ju inte hålla tiderna) för han körde på fel sida vägen och gasade på innan folk har hunnit sätta sig.

I en viss rondell som dom brukar gena över fick han dock köra som man ska, alltså runt den! ENDAST för att två bilar hade krockat där och tog upp platsen i mitten av rondellen. Personerna såg oskadda ut, värre var det med bilarna. En stor fin buckla på den bilen som blivit intvingad upp på rondellen och den andra bilen som hade kört i den rykte det om.

Snälla skåningar, ta det lite lugnt i trafiken! Jag tycker att det är befogat att jag inte vågar köra bil i centrala Malmö!

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch vad stört! Du får smygfilma och skicka in till deras chefer. Eller till insider eller nåt :P



Får se hur vi gör med den onödiga dörren i vardagsrummet. Än så länge har vi bara en tv, så det kan vara skönt om man kan vrida tv:n till sovrummet nån gång när man inte orkar sitta i soffan. Men så småningom blir det nog stängning. Har ju inte direkt sjukt mycket möbler än heller, så vi kommer inte behöva möblera på hela väggen liksom.

2008-11-06 @ 22:26:44
URL: http://mejline.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0